Friday, November 6, 2009

HULLUS!

ESITEKS, SUURED TÄNUD VANAEMALE, EMMELE, VENNALE, ISSILE. KALLID OLETE!:)
Sain täna kaks pakki.:):)
Aga headest emotsioonidest kirjutan homme,sets üllatuslikult on mul aega homme.


KUID.

Tänane pessimistlik pool...Kertu.. Tea,et me toetame sind. Ja minu silmis YFU on ikka nii madal nüüd,tean,et ei tohiks ühe juhtumi tõttu arvata,aga kui ma mõtlen ka mineviku ja oleviku peale,viin pildi kokku küll.
Ja kuigi ma kogu oma sõrmede ja varvastega olen vahetusaastale mineku poolt,teadke, see pole nii lihtne kui tundub.
Esiteks,saadetakse Kertu üleöö Eestisse. Siis,USAs suri just üks Saksa vahetusõpilane,une pealt,lihtsalt suri.
Ja nüüd tuleb välja,et eelmine aasta suri üks vahetusõpilane lõuna-ameerikas,tüüp põgenes kodust,hääletas teise riigi otsa ja leiti pooleks lõigatuna tee äärest või midagi.

Ega see vahetusaasta pole naljaasi teadke! Te kõik hull kadestate neid,ke son,mul ka "oh,nii soe,tahaks ää, oi ma nii kade,nii ägeeee". Jah,see on üks osa sellest vahetusaastast. Koguaeg on oht. Te olete täiesti võõras kultuuris ÜKSI. Nüüd mõistan lõuna-ameerika vanemaid,kes oma võsukesi välja ei luba väga, siin elu ohtlikum. Me kõik oleme Eestiga harjunud. Venelased vahel annavad kolki,kui suitsu sul pole,aga pole hullu. Sa oled KODUS. Sul on alati KODU,kuhu minne, vanemaid,keda kallistada, sõpru,kellega rääkida.
Siin on kõik uus. Kodu,kus sa oled terve elu elanud,on kuskil teises maailmaotsas. Sõbrad,keda sa usaldad kinnisilmi,on sulle olemas vaid läbi klaviatuuri. Kultuur teine,olenevalt riigist ohtlikusetase. Usun,et Soomes öösiti jalutamine pole nii ohtlik kui Aafrikas või USA teatud linnajagudes või siin,Lõuna-Ameerikas. Oht valitseb kõikjal. Ka Eestis,kuid Eesti on siiski tugipunkt. Tundugu see vahel nii halb kui tahes.
Sakslane suri unepealt. Muid õnnetusi ka, röövitakse palju. Mitte inimesi,aga vara,rahakotte,mobiile.
Sa oled uues kultuuris, see on uus ja huvitav,kuid kohati ka raske kohaneda. Olenevalt taas. Tihti nõutakse sult,et sa peaks olema keegi teine. Minu host-ema koguaeg ütleb mulle "sa pead iseend muutma". Aga nagu kallis YFU ütleb- JÄÄ ISEENDAKS. Kuid ega see nii kerge pole. Kuid see vahetusaata õpetabki väärtust olla iseennas(iseend,ma ei tea).
Ja palju muid.

Ma ei tea mida ma tegelikult öelda tahan. Ma ei taha väga pessimitslik olla. Teadke,mina olen rahul. See pole mingi perfektne,ma ei usu perfektsusesse. ALATI,on igal heal ajsjal ka oma pahupool. Kuid teadke,et elu vahetusõpilastel pole alati perfketne. On ohtlikum,on raskem,on igatsus. On ka häid asju, kuid minujaoks,on süda ja kodu minu kodu perekonna,minu koduriigi juures.
Ma võtan sellest aastast kõik mis saan. Ma tahan teha sellest parima aasta mu elus. Kuid ärge arvake,et see lihtsalt tuleb. Me peame vaeva nägema selle jaoks!Harjuma nii paljuga,üksi ületama raskusi. Arvate jahet "ah,saan hakkama üksi". jah,ma usun et saate. Aga lihtsalt,VAEVA peab nägema, see vahetusaasta ei ole vaid pill ja pillerkaar.

Tulevased vahetusõpilased,kui te seda loete, olge valmis. See aasat võib tuua teile niiii palju erinevaid raskeid katsumusi. Ärge minge lihtsalt,et pulli saada. Ega elu mänguasi pole. Siin tuleb nüüd veidi vaeva näha ja õppida olla tugev.

Kertu loost õppisin mina ka nii mõndagi. Kertu,suur aitähh,et seda avalikkusega jagasid. Ja suur miinus meie kodurahvale,kes ühte ei hoia. Kuid meie oleme tulevik. Mina olen osa Eesti tulevikust. Ja ma armastan oma riiki, kuid ka seal peab vaeva nägema,et see ühtne püsiks.
Kõik,kes te rägite,väga paljud mu sõbrad "veab,et sa seal eemal,eesti on üks kuradi pommiauk", NO JÄÄGE VAIT. Ausalt. Nähke ise siis vaeva,et Eesti selline poleks. MEIE moodustame meie riigi. Mitte Savisaar,mitte venelased(kellega võiks tõesti "teeme ära 2010" raames ära leppida).
Ok,ma lähen pea liiga laiali ja ei keskendu enam ühele teemale.

Olge õnnelik selle üle,mis teil on, mitte kurb selle üle,mida teil pole. Ja nähke vaeva.

Homseni.

No comments:

Post a Comment