Monday, April 12, 2010

24-26 m2rts, Triduo

Kuna 24-26 m2rts,olid v2ga lahedad p2evad,siis et ma kunagi ikka m2letaks,mis juhtus, kirjutan enda m2lestusena yles,mis me tegime.

Triduo on iga-aastane yritus, pyhendatud Jeesuse ristil66misele ja surmale. Kestab see siis 3 p2eva. Ehk...iga hommik nagu alati,alustame yhispalvetamiseja ja lauludega,ei midagi uut. Siis on 3 esimest tundi, ja ylej22nud 3 tundi ollakse k6ik kooli v6imlas. Gymaanisumi osa ja p6hikooli osa erinevatel aegadel. Gymnaasiumi osas on 1-4, ja kaks paralleeli.
Algul istuvad k6ik v6imla p6randale, iga klass yheskoos,ringis,et on selgelt eritatav,kes kus on. Siis hakkav m2ngud.
Teate need m2ngud on nii lahedad. Ma olen yritanud neid videole saada,kunagi saan yles panna. Ehk..k6ik koos,laulavad mingeid s6nu,tantsuliigutused. M6nedes peab k6ik koos hyppama, ja kui Triduo l2biv22jad, 5 inimest 6pilasvalitsusest, karjuvad et 3. klass(mina), hypake,siis kaks paralleeli yhinevad, hyppavad k6ik koos,karjuvad teatuid laulus6nu ja teevad liigutusi. Ma ei oska edasi anda seda,kui LAHE see on. Lihtsalt..tantsite,laulate, m2ngite. See on niii lahe, nii nii nii ylim. Ma t6esti vahel m6tlesin,et mu kool on lihtsalt PARIM,nii l6bus ja v2rki!

Siis kui m2ngud l2bi said, esimene p2ev(kolmap.24.), vaatasime umbes pool tundi mingit filmikest Jeesusest. Siis sai mikrofoni  nunn Monica(noor 20ndates nunn meie koolis),kes hakkas r22kima,kuidas Triduo on see aasta pyhendatud JEESUSE LEIDMISELE. Ja andis lubaduse,et kui teeme k6ike korralikult,m2ngime ja laulame alati kaasa ja t2idame ylesandeid,6nnestub meil ehk reedel,viimasel p2eval Jeesusega kohtuda.
Siis r22kis,kuidas "Teil k6ik olete teinud pattu. Jeesus suri TEIE NIMEL!!!!!!!!! Nyyd, p6lvitage k6ik ja paluge Jumalalt andeks".
See kestis v2ga v2ga kaua. Umbes..15-20 minutit? Terve v6imla haudvaikuses, K6IK p6lvitavad maas. See tundus niii pikk aeg. Kuna p6lved j2id valusaks,siis vahel toetati kandadele ja v2rki. See oli tegelikult suht koomiline,kuidas mitusada inimest kooli v6imla p6randal p6lvitavad,ked ees kokku l66dud, ka 6petajad.
Ainukesed,kes seda ei teinud,olid mina ja mu pinginaaber Andrea,kes nyydseks on ateistiks hakanud(olen vist halb m6ju). Kuna me olime v6imla k6ige k6ige taga,nurgas, siis oli p2ris magus uinak:D

Siis jagati meile paberid. Mul on see alles ka. Sel oli 4 poolt. Nagu A4,mis niimoodi kokku murtud. Ja see oli eraldi jaotud 3ks sekstiooniks, ehk 1,2 ja 3.s p2ev.
Ja kysimused.
Esimese p2ev kysimused olid,et "Kes juhatas sind Jeesuse juurde?" ja " Kui tunned et vajad Jeesust, kuidas ta sind aitab ja mida teed sa tema t2namiseks".
Sorri,ma ei kirjutanud midagi. Aga leht anti k6igile:D

Siis olid veel m6ned m2ngud ja kool l2bi. Aa,siis on yks kuulus laul hetkel,ja siis see 6pilasvalitsus oli teinud kava,6ppisime seda seal. Ja 6ledi,et homme ja ylehomme tantsime k6ik seda. hea laul ja m6nus kava.

25.m2rts,oli taas sama asi. Seekord olid need m2ngud ja laulud veel toredamad kui eelmine p2ev. Sellel j2rgnes veidi v2heajalisem p6lvitamine,kysimustele vastamine jne. Siis tantsisime mitu korda seda laulukava k6ik koos ja nii hea tunne! Ausalt..terve kool koos teeb nii,h2sti kaiff.

26.m2rts oli...JULM....:D:D:D Nagu..t6esti. Alguses siis taas need m2ngud tunnikese. Siis istusime k6ik maha.
V6imla keskele oli pandud mingi altar, tehti tseremoonia,kuidas yks 6petaja viis sinna mingi..asja. Ohverdusv2rk vist. Siis Monica ytles: " JEESUS TULEB,ma tunnen. Olge k6ik nyyd vaikselt,palvetage, Jeesus on teel!".
M66dus 10 minutit. Monica syytas altaril mingid kyynlad,ja ytles: " JEESUS ON HETKEL SIIN. SENI,KUNI NEED KYYNLAD P6LEVAD, ON JEESUS MEIEGA! LAPSED, PIDAGE MEELES...ENAMUSTELE TEIST V6IB SEE OLLA ESIMENE JA VIIMANE KORD ELUS,OLLA JEESUSEGA. JAH,JEESUS ON SIIN,TA ON MAALE TULNUD,TA ON HETKEL MEIEGA. SULGEGE SILMAD,JA TAJUGE TA L2HEDUST".


Mu silmad olid suured peas,ma ei suutnud seda uskuda,t6epoolest:D Mingi aja p2rast,hakkasid k6ik koos"Padre nuestro"'t lugema(meie isa palve),ja siis kustutas Monica kyynla. Oli v2ga happy happy feliz feliz, ytles,et me oleme 6nnistatud,eet Jeesus meie juurde siia tuli ja mida iganes veel.
Paljud nutsid.

Ja siis saime 2ra minna,pandi veel 6petuss6nad peale, et me j2taks t2nase p2eva eluks ajaks meelde,kuidas kohtusime Jeesust,ja kuidas me Tridou on 6nnistatud ja nii edasi".

Oli ilusaid ja veidi...ajuvabu hetki. Kuid tegelikult oli Triduo vapustav, yhtsustunne oli meeletu ja ma hakkasin enda kooli veel rohkem armastama.
K6ik selle usuv2rggia olen ka juba 2ra harjunud enamv2hem.
Ma tean kes ma olen,mis on minu uskumused,ja neil on nende oma,see k6ik vaid kinnistab mulle enesepildi loomist ja eneseteadvustamist.
Niiet k6ik on hoopis positiivne:)






Muidu on elu korras ja tahaks juba lihav6tetest,koolisysteemist ja k6igest r22kida, aga jah, tuleval n2dalal on 4  KT-d,ja mul hetkel 4 hinnet, k6ik 7med(maksimum),ja ma tahan seda viisi hoida v6imalikult kaua,niiet teinekord.
Kallid k6igile:)

2 comments:

  1. Ootad tagasitulekut?

    ReplyDelete
  2. Raske vastata. Nii ja naa.
    Mingis m6ttes on vahel tunne,et aitab juba, olens aanud kultuuri,tolerantsuse,keele,s6brad ja kogemused. Tahaks ruttu koju.
    Teisalt,ei taha siit kohe YLDSE lahkuda, Eestist lahkumine oli kerge,teades,et tulen ju sinna aasta p2rast tagasi. Aga kuidas j2tta siinset pere,siinseid v2ga v2ga kalleid s6pru? Kuna ma nende juurde tagasi tulen?
    Vahetusaasta on ainulaadne kogemus,ma naudin igat hetke,isegi homikust koolis6itu,vaatan neid m2gesi ja naudin,sest see on aasta vaid kord elus ja neid hetki ei saa ma enam iial kogeda, Eestis on elu yldiselt aga tavap2rna,harjumusp2rane ja rutiinne.
    Tahaks koju,aga samas ei tahaks ka.
    :(

    ReplyDelete