Tuesday, July 28, 2009

INFO!

KODU.

Tshiili kohta on väga ilus kodu. Ühekordne,ilus,korralik,puhas. Kokku ei kuku aga seebikamaja ka pole. Kuigi teenija küll on:D Liiga palju sitse satse,ütleks. Isegi wc pott on sitse täis,üritan seda vältida nii palju kui inimkeha lubab. Muidu mul on siin oma tuba, vägsa suur pole,aga kuna mul on suur voodi ja karidnad,luksus,mida ma eestis lubada ei saanud,siis olen rahul. Kuigi igapäev magada padjal,kus on jeesus peal ja 5 kihti sitse,on suht ebamugav,ja seintel jeesus,mis jätab tunde,et isegi patused mõttes on keelatud. Kuid ilus on, tube on siin ka,aga väga avar ja suur kah pole. Ah,näete pilte hiljem.

PERE

Mul on 5 õde, Rosita 9,Margaret 16, belen 24, Natalia 26 ja Anita 29. Anitat pole kordagi näinud. Kodus elavad Rosi,Margaret ja Natalia. Belen ka praegu,aga muidu ta õpib advokaadiks Valpas. Ema on euroopa juurtega,ÜLIKAISUTAJA. Ta nagu ei jäta mind rahule,ta vaid lämmatab mind,ütleb,kui bonita(ilus) ma olen,helistab vahetpidamata enda sõpradele rääkides,kui bonita ma olen ja kui väga ta mind armastab. Jah,tore,aga see,kui ma tahan olla oma toas arvutis,ja ta 2 tundi mu kõrval istub ja vahib kudias eesti keeles msnis passin,ei meeldi mulle:D Aga muidu on ta tore. Isa näeb välja täpselt nagu maffiaboss,mehhiko juurtega. Teda eriti ei näe,ta töötab migni ööni völja vms. Aga ta on karm,meie koera piitsutab näkku,kui see korra haugub rohkem kui peaks vms. Linnas,keegi teda teretab,siis ka arglikult. Ärge valesti aru saage. Noh,nkn saate. Tegelikult on ta tre,teeb nalja ja oskab paar ingliskeelset sõna(ntks breakfast on Briikfaaaa). Õde rosita on mu lemmik. Ta on niii nunnu ja ta ka ripub suht palju minu küljes,ainult selle vahega,et ma kaisutan teda ka:D Ta on nii nunnu. Ta just tõi mulle kolm A4ja,kolm pilti joonistas mulle. Ühel HELENA AKKEl ja südamed,siis migni pilt kus rand,meri ja päikeslooajdn ja siis üks kus puu ja lilled. Oh,ta armas. Siis margareth,16ne,ta mu klassiõde ka. Ta on täitsa norm. Flaite:D aga ta näitas mulle enda sõprade pilte facebookist,kes on NIIII ILUSAD,niiet säilitan häid suhteid. Ei,ta sõbralik ja hea keeleõpetaja. Belen ka ülitsill,üks kõige ilusamaid naisi keda näinud olen. Ta tuli mulle Santaiagosse ka vastu koos enda mehega,koguaeg aitab ja värki. Natalia on energiapomm. Anitat pole näinud.

Mul on 2 koera ka. Üks väga väike karvapall Kuki,ja üks hundikoer Sultan(midagi Kadrile muigamiseks).

Teenija on ka. Aga ta on selline sõbralik vanadaam,isegi õhtust võib meiega ühes lauas süüa.

LINN

80 000 siin küll ei ela.käisin eile ühe mäe tipus,nögin linna. See linn ongi ümber selle mäe ehitatud,ja selle mäe tipus on suur Neitsi Maarja kuju. Aga linnas on kõik eramajad, migni väga üksik korterelamu. Rahulik linnake tundub,40-50 000 minu hinnangul. Üks kino ja üks kaubanduskeskus. Tänavatel on asfalt,niiet olen suurest loksumisest päästetud. Palju ilusaid inimesi on siin ka,ja suht euroopallik. Kesklinnas skeiterid ja rulatajad. Eile käisin bmx krossi finaali ka vaatamas. Läänelik elu sobib mulle. Hetkel väga ei oska linna kohta rohkem kosta,olen 3s päev alles peres ja linnas pole saanud eriti käia.

KOOL

Homme lähen kooli,siis kirjtuan täpsemalt.Siiamaani tean seda,et tüdrukutekool,ja kui ma sellest mööda sõitsin,oli suur jeesuse või maarja või kelle iganese kuju seal,siis arvatavasti kristlik. Aga ma üritan mitte vinguda,ehk on hea. Kuigi meestuttavaid tahaks ka,aga kes otsib see leiabJ

KEEL

Mu pere koguaeg rõõmustavad ja karjuvad,kui rapido ma õppimises olen.Ise ka len üllatunud,lambist räägin hispaania keelt.olen 3s päev peres ,enne sead ei räääkinud sõnakestki seda keelt ja eile rääkisin perele,kuidas turvavööd on eestis kohustuslikud. Õpin koguaeg uusi sõnu, hea mälu aitab ka mid suurest hädast välja ja hea on. 3s päev, tahaks näha mis on kuu aja pärast. Aga see keel on ilus,pole midagi öelda,ja ma õpin seda edasi,edukat aastat mullle:D

Lõuna-ameerika bürokraatia: Pidin ID kaarti tegema täna. Selle jaoks läksime õdedega algul politseijaoskonda. Seal tehti minust webcamiga pilt,anti migni leht,ja pidime ´kuskile migratsiooniametisse vms minema. Tund aega järekorda,okei. Saime lõpuks sisse, tuleb välja,et see leht,mis politsei andis,on vigane. Täpsemalt oli seal kirja,set mu viisa lõppeb 22.oktoober 2009. Läksime siis tagasi sinna,et mind oktoobrist ikka völja ei aetaks riigist.Olime järekorras,tehti ära. Poolel teel migratsiooniametisse jalutades märkab belen,et ikka oli midagi valesti. Läksime siis tagasi,siis lõpuks tehti õieti. Migratsiooniametis uuesti ootamist, lõpuks saime sisse ja kõik oli muy bueno. LÕPUKS. Tegelt võttis see kõik 5 tundi aega. Suht ägeJ Aga ID kaardi taotlus sai valmis ja augustist olen siis kohalik.

Poes oli ka tore.Maksin kaardiga Proovib üks müüja 15 minutit,ei saa. Ma ütlesin,et no importa,kartes,et ehk ta tõmba kaarti läbi ja läbi,raha läheb ja läheb nii,et ta aru ei saa. Aga ei,ta kutsus siis teise müüja,tema samamooodi. Ei saanud. Peale poolt tundi kaarditehignut kutsuti poedirektor. Ma küll pakkusin sula,aga nad ei tahtnud,ei teagi enam miks. Dire lõpuks midaig sai,tuleb välja,et kaardil polnud raha. Hiljem vanematega skypes rääkides nad tunnistasid jah,et pole saandu veel kanda,suht armas. Aga andsin siis krediitkaardi. Ütlesin,et ma ei tea pin koodi. Aga neid see ei huvitanud ja kuidagi tegid ära. 40 minutit kaardimakset.

Elagu lõuna-ameerika!:D

*************

Bussireis laagrist Santiagosse on ka märkimisväärne. Sain luksbussi,sessuhtes,et nahkistmed ja tagaosas oli nagu nurgadiivan. ja keskel laud. Kõige ägedamad ikka alati bussi tagaosas ja loomnulikult olin mina seal. Mängisime kaarte. Põhilised olijad olid mina,Eliise(kes magas enamus aeg),leander, leon,Vikas,Vitas, šveitslnna,norralanna ja tobias. UNO ja rapido oli mängud. Lõppes asi sellega,et ronisime seal istmetel,lõhkusime ära laua ja äratasime kõik bussist üles meie suurte naerukrampide pärast.

Santiagos,YFU kontoris,viidi meid ühte tuppa. Seal oli lükandustega sein ees,teisel pool olid meie pered. Kui eest lükati uksed,hakkas Andres,yfu töötaja,nimeis ütlema ja asukoha. Kellel pere oli kohal,need kallistasid ja nii. Minu kord tuli. enne seda oli silmanud juba Rositat. Aga läksin siis enda pere juuurde,kõik plaksutasid. Esindatud olid vaid Belen,ta mee s ja rosita.

Läksime ära siis sealt,läksime mäkki,autopoodi,Carlos ostis endale sportmazda. Kätte saab hiljem. Ja siis pool tundi koju. Kodus oli soe vastuvõtt. Õhtusöök hea,aitasin palju ja tegin salatit ja nii äge oli.

öösiti on siin aga külmmagan 5e teki ja paksu pusa ja teksadega. Ka hetkel oma toas istudes on jope seljas. Pole hlulu,suvel(detsember,jaanuar),pidi olema varjus 35-45 kraadi:D

*Autosõidul koju,võttis Belen uhkelt särades välja TATU plaadi ja ütles,et ta just ostis selle minu pärast. Panid peale ja kõik rõõmsalt ümisesid kaasa. Ma üritasin seletada,et "tatu end russo,yo ne russo,yo soy estonian". Lõpuks said nad aru ja punastades võttis Belen selle ära ja pani peale Kanye West plaadi.

*Käisin eile Harry Potterit vaatamas. Jäin elus esimest korda kinos magama. Õnneks mina ei maksnud kino eest. Supakaid polnud,filmile oli hispaaniakeelselt peale loetud. peale seda läksime pizzat sööma.Emme ja issi oleksid uhked, sõin seenepizzat!:)Hiina restos täna maksa hästi palju. asju,mida eetsis EALES ei sööks.

*olen juurde võtnud 3 kilo 5e päevaga. Tuletan meelde,et resideerun siin aasta.


Kui küsimusi,kirjutage kommentaaridesse:)

No comments:

Post a Comment