Saturday, October 24, 2009

Mis su nimi oligi?

Jah,nii alustas mu isa täna vestlust. "kuule,mis su nimi oligi?" Mina: "Helena". H-isa:"AHJAAAa, Helena". Siis jalutas ta mööda maja lauldes minu nimi(nime??).
Noh sessuhtes,ma olen siin 3 kuud elanud,võiks teada ikka mu nime:D

Aga..Neljapäeval käisime siis kooliga Vińa del Maris ja Valparaisos. Samasugune põhimõte,nagu eelmiselgi, et abiturendid saaks vaadata reaalülikoolide võimalusi. Koolist oli siis kõik 4 vahetusõpilast ja 3- ja 4.nda klassi inimesed,kes reaalharus.
Bussisõit oli pikk,naljaderohke. Istusin taas Elissaga,kahjuks Thea taas üksi. Kahju tast:D
Sõit kestis poolteist tundi. Esimene peatus oli Valparaiso ülikoolis. Mingi Santa Maria või midagi. Seal anti kingikotid,ma viskasin kõik peale pastaka minema,ja sai ringi vaadata. Siin ülikoolid teise ülesehitusega kui Eestis. Enamvähem. Et on suuuuuuur kompleks,seal palju parke,staadioneid,erinevad majad(keemia maja,füüsikamaja) ja nii. Ja siis ühes seal suures hoovis sai infot saada ja inimestega rääkida. Meid koheldi kui beebisid,mingi üks närvidele käiv abiturent arvad,et oleme idioodid,rääkis meiega nagu meil oleks kuulmidhäired ja ei lubanud üksi kusagil vaadata. Seetõttu pidime teistega koguaeg olema. Nii et ma ei saanudki palju vaadata,sest teised istusid kuskil vaateplatvormil 1,5 tundi,tehes facebooki-pilte(nad KOGUAEG klõpsutavad iseendast). Kuid vaade oli ookeanile ja mõnus rahulik ja vilus,niiet polnud hullu. Kuigi oleks tahtnud ülikooli rohkem näha:(
Edasi läksime ookeaniäärsesse restorani. Seal meie laudade juures mängisid lõõtspilli ja kitarriga mehikesed. Ma ei teadnudki,et lõõtspilli siin leidub:D Aga taaas,sain mingi ära kivistunud salati ja halva kana. No ei vea lihtsalt. Jäätis oli hea. Olin abiturentidega ühes lauas,kellega varem polnud rääkinud ja mõnus oli.
Edasi läksime Vińa del Mari. Nad on pmst nagu üks linn tegelikult:D Aga tegelt erinevad. Valparaiso on suuuur ja vana. Ja müüt või midagi(ehk tõsi,ma ei tea),et Valparaiso suurlinna daamid lasin endale aastaid tagasi ehitada Vińa del Mari,kus oleks kõrgklass ja luksus. Ja erinevus näha küll. Valpa on vanu ja värvilisi majukesi täis. Vińa del Mar on nagu Lõuna-Euroopa,suured valged majad, turiste täis,hotellid ranna ääres, pilvelõhkujad,kaubanduskeskused.
Igatahes,sealsesse ülikooli. Ka migi Santa Raffael või taolist:DAvatud uste päev. Seal loogish,et ma ka ei saanud eriti liikuda. See üleni roosas abiturent koguaeg piinas meid. Kui tema taga kõndisime,ütles et eii,kõndige minu ees,ehk keegi röövib teid või midagi. Jessas,mind ei saa vangis nii hoida:S Aga Elissaga sai nalja. Ja 2 tundi istusime basseini ääres.Seal ka,suur kompleks maju. Ja ühes hoovis oli suuuuur bassein keset hoovi. Siin kõik,kes ülikoolis käivad,peavad kehalist ka tegema. Ja siis seal ujusid mehikesed ja mutikesed. Me istusime lihtsalt niisama,õpetajaga ülikoolidest rääkides ja..päikest võttes.
Järgmisena viisid sammud TEADUSTUNNELISSE. Euroopas,Max Planci (saksamaa) või midagi teadustunnel. Selline nagu AHHAA pea,aga..selle vahega,et teadusest mingid jutud rohkem. Ja kuidas näiteks keha koos püsib,aju tööst, valguse tööst, tulevikuteadusest ja nii. Eksperimente ka nats oli. Mulle ja Elissa anti mindi audio,ehk mingi masin ja kõrvaklapid. Sest seal olid mingid sektsioonid,nummerdatud. Igas sektsioonis rääkis giid ja video käis. Me saime kuulata seda teksti keeltes,mida me tahame(mina vastavalt inglise keel,Elissa sai saksa keelt nautida). Päris huvitav oli. Väga turisti tunne oli seda mingi masinat enda käes hoida ja kõrvaklapid peas ringi liikuda:D

Siis läksime RANDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Olime tund seal,tegime pilte,jooksime megakülma vee eest ära. Me Elissaga nägime kahte kutti,kes mingi pudelitega trikitasid ja topsidega. Nagu baarmenid. Küsisime,et mis te vabal ajal niisama loobite pudeleid? Aga jah,ütlesid,et nad harjutavad,et parima baarmeni võistlus või midagi tulemas,et õppivad seda pudelite lennutamist ja shakeimist:D
Siis jalutasime kaubanduskeskusesse. Aga vaid 45 minutit oli meile antud. Jooksime seal kiiresti ja shoppasime päris korralikult. Ma ei vaja nüüd mitu kuud ühegi riideeseme ostu:D
Siis mõnusad need..Hansamandlid nagu..need suhkrus ja soojad,neid ostsime ja bussile ja tagasi Los Andessesse. Jõudsime sinna mingi 23.00 umbes.
Ja tuttu ja reedel kooli:D
Kus mu klassijuhataja pidi häält kasutama,sest ma jäin magama ja ma ei kuulnud,kuidas teised mind üles üritasid ajada:D

Õhtul...värvisin pea ära. Lihtsalt MEGA ahistav on,mul tuli tuju värvida. Mina ja mu impulsihood...Aga see pole püsivärv. Aga jah,Elissaga. Siis vaatasime Ooperifantoomi,aga kuna Elissa jaoks oli see nii naljakas ja ta ei saatnud naeru pidama,jätsime poole peale,sest mulle ei meeldinud et ta selle üle naeris:D Lemmikfilm siiski.
Sõime kooke ja maasikaid. Ma igapeäv siin maasikaid söönud:D Viimane nädal. Nii äge.

Ilmad on pilvised,niiet täna ma päevitama ei saa,kuid sporti teeks ikka.
Aaaaa,jalgpallis käisin kolmapäeval,sain kõik oma viimase aja viha ja emotsioonid palli taguda. Ja varemgi,treenerid öelnud,et ma liiga brutaalne mängus. Ja kui mul halb tuju...oi jama. Ma kogemata astun teiste jalgade peale koguaeg,jooksen teisi maha ja löön väravadi. Meil jalkas alati 5:5. Mind pannakse alati ründajaks. Ja kolmapäeval peale trenni treener ütles,et kuule,osta endale kaitsmed jalgadele,sa oled hea mängija,viid oma meekosnda võidule,parem kui kaitsed end vigatuste eest:D Jee. Sest me mängime asfaltplatsil ju:D
Aga hea,et treenerile sobib mu brutaalsus mängus:D

Vot...tänane plaan oma tuba ära koristada, "Ristiisa" on mind nädal aega oodanud ja filme vaadata,mõnus puhkepäev.

Aaa, Elissa tuleb võibolla alles peale suve siia elama:/ Aga ootan ära. Nii äge,mu ema on nii tore:D Eelmine aasta ka, kui norra tüts Ida oli,siis Ida sõbranna elas ka nendega lõpus,sest tal peres probleemid. Bacan,ütleks selle peale.
Vot..

Head vaheaega neile,kes selle said. Mul on 1. vaheaeg alles detsembris..:D
JA 30 päeva pärast SÜNNIPÄEEEV!:)
Olge tublid:)

*Mu direktor ütles,et ma kõige eeskujulikum vahetusõpilane. Ainuke,kes pea et kõik Kontrolltööd kaasa teeb!
*Mu pinginaabri kampsun hargnes koolis. Niiet ta võttis välgumihkli,ja tunni ajal hakkas hargnevaid lõngaotsi maha põletama.
*Orientacioni tunnis oli isiksustest,ma sain vastuseks et olen Optimistlik isiksus.:D
* Domi koera nimi on Noku.


Pildid.







Siis kui turisti pidin mängima koolis.













Klass.













Valparaiso.












Ülikooli seal platvormil:D














Facebooki pildid.



























Elissa tõi Kinder Riegelit,NJÄMM!:D(kohalik shoks on vastik)












Ülikooli hoov:D













Meie oma masinatega:D(teadustunneli ees)



















Restoranis(tüdruk minu kõrval on lahe:D)












Söök.













Vaikne ookean














Elissa on sõber.:D













Elissa ja vińa del mar.












Theaga






























Thea,Elissa,mina

















































































Elissa klassiõde vabal ajal.



























Koolis on erinevate rasside kuu.

1 comment:

  1. no mine pekki kuidas ma selle Noku peale naerma hakkasin. ja neid pilte vaadates tuli selline kadeduseuss sisse et vähe pole. ma tahan kaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!

    ole tubli :)

    ReplyDelete