Wednesday, March 10, 2010

1.sed koolip2evad ja toredad koolireformid.

Esmasp2eval,ehk eile,oli siis esimene koolip2ev. Suvevaheaeg l6ppes. Keset m2rtsi,kas pole mitte tore?
Tshiilis on eestimaine 1.september hoopis 1.m2rtsil. Meil olid aga parid probleemid maav2rinaga,niiet lykati 8ndaks. Naistep2evaks muide. Usun,et elus esimest ja viimast korda astun kooliuksest sisse pidulikule esimese p2eva aktusele naistep2eval:D
2ratus tuli mulle varem,kui ootasin,sest v2ike maav2rin 2ratas yles. Peale seda und ei tulnud. Yldse,66 oli v2ga n2rviline,kardan  kooli.
Hommikul sai dushi all k2idud, siis oma tuppa,uued sokid jalga,valge triiks2rk selga ja kena kleit, ja siis tegin ISE LIPSUUU! Nii tore tunne oli. Meik,soeng,s66k,minek. L2ksime muidugi Jonathani autoga(Jonathan ja Anita elavad nyyd meie majas,kuna t66tavad nyyd Santiagos ja viivad meid iga p2ev kooli).Jonathani auto on selline:
(pilt tehtud l6unareisil)
Niiet v2ga boss tunne oli selle kena punase iludusega kooliette ilmuda, noogutada Ave Maria kujule ja siseneda kooli.
K6igil samad riided,sama v2rvi pea, 6udne. Olin juba unustanud kui yksluine vaatepilt koolis on. 
Aga mul oli hea tuju!!! L2ksin enda klassi juurde, k6ik kysisid,kuidas l2ks,mis tegin, miks ma blond j2lle olen,maav2rina kohta, olin p2ris popp. Ise tuli ka suhtlusvajadus ja suhtlesin seal aktiivselt k6igiga. 8.30 l2ksime siis hanereas v6imlasse, kus n2gime kuidas l6puklass viis k2sik2es(sealhulgas ka Margareth), esimese klassi jumpsud saali ette ja viisisd toolidele istuma. Siis oli liputseremoonia,kus marssides toodi sisse 4 lippu(koolilipp,riigilipp, ITAAALIA JA VATIKANI LIPUD). Olen katolikus tydrukute koolis, kes veel ei tea:)
Mu ema ja Rosita olid ka vaatama tulnud.
Siis oli aktus, t2htsamad ninad r22kisid asju,oli powerpoindi esitlus maav2rina piltidest.
Tutvustati ka uut personali. Ehk,meil on koolis KAKS UUT NUNNA!:) Nyyd on 8 nunna kokku. Tore tore tore.

Siis oli huvitav. Meie nunnast direktor hakkas elufilosoofiat r22kima. Sessuhtes,6iget juttu r22kis,aga minule pakkus nalja,et ta seda 1.se kooli`p2eva aktusel r22kis. Ehk..ta r22kis meile,et INIMESED ON PLIIATSID. Ehk,r22kis,et selleks et kirjutada maha enda ajalugu,et teha oma ajalugu,saad sa algul hakkama yksinda(kujutlegem et oleme harilikud pliiatsid nyyd). Siis aga pliiats l2heb nyriks,ja on vaja teritajat. Teritajaks on pere,s6brad,kool,armastus. Ehk,loo moraal on see,et sa ei saa kunagi l6puni yksi vastu pidada,alati tuleb hetki kus on vaja teritaja,teiste kalliet inimeste,abi,sest nemad on alati sinu juures et sind teritada ja et saaksid oma elu maha kirjutada. N6ustun.(ma ei tee irooniat,nii on ju)
Moraal number 2,on see,et ei loe milline n2eb harilik pliiats v2lja v2ljaspoolt,mis v2rv ja kas triibuline v t2piline v karvane. Loeb ju see,mis on SEES, grafiit,pliiatsisydamik(sealhulgas kysiti 1.klassi jumpusdelt kus asub pliiatsi grafiit ja nad k6ik karjusid PLIIATSI SEES,mis oli ylimalt loogiline vastus). Ja et meie oleme ka nagu pliiatsid taas,et ei loe mis on v2ljaspool,oleme me tukaga v kiilakad,paksud v k6hnad,loeb see mis on meie sees ja millega me kirjutama maha enda ajalugu ja nii edasi. N6ustun taas.(ikka veel ei tee irooniat).
K6ige selle aja jooksul oli tal k2es yks harilik pliiats ja lehvitas sellega k6igile. T2itsa tore oli.

Siis teatati meile KOOLIREFORM NUMBER 1: Iga klass on uue nimetusega, enam ei kasutada v2ljendeid nagu 8.klass v6i  2 A v 4 B(p6hikooli on yksikud klassid,1-8, gymnaasiumis on 4 klassi,paralleelklassid,1-4 AB),

VAID....on klassinumber ja NIMI. EHK. P6hi-ja algkoolis oli klassinumber ja m6ne eelneva direktori nimi. 
N2ide: "Mis klassist sa k2id?"
           " 4. klass Maria Magdalena Gonzales"(ehk mingi direktori nimi).
Toonitati,et enam ei 6eldaks lihtsalt numbrit,vaid et nimi ka, klassil oma nimi.
KUID MIS K6IGE LAHEDAM....Gymaasiumi osa ei saanud nimedeks eelnevad direktorid,vaid...PYHAKUD. PYHAKUD!!!! Saate aru?
Mina olen siis klassis 3 A Eusebia Palomino. Eusebia on mingi jumala k2silane ja pyhak ja nii. NII TORE:)
Vot.
Meil oli uus klassijuhataja ka. Nyyd on mul 3 EMA!
Ehk(kirjutan tema juttu nyyd): "Teate,mul on 3 poega,aga mitte yhtegi tytart. Nyyd olete TEIE minu tytrekesed:):):)(itsitab). Ma hakkatan teid kasvatama t2pselt nagu oma poegi,ei tee j2releandmisi ja olen range teie vastu. N2iteks,k6ik, SELG SIRGU! Ma ei taha,et kyynarnukid oleks laual,ei taha n2ha n2tsu n2rimas. Te olete minu korralikud tytrekesed! Te olete ERILISED. Iga yks teist on AINULAADNE!".
Siis ta jalutas klassis ringi,keda ta kas paitas pea peale,kellel s2ttis lipsu ja kellega ajas juttu nagu r22giks 3-aastasega. Kas pole mitte tore:)? Nimi on tal Ines.

Ma istun teises pingis, klassi yhe targima tydrukuga,kes ei pruugi just k6ige ilusam olla,aga ma temaga algusest peale v2ga h2sti l2bi saanud. Selle aasta moto on : "V2hem und,rohkem t66d". Sest eelmine aasta ma iga tund suhteliselt magasin,nyyd sooviks korralikult 6ppida.

Peale kooli koju ja vsjo,6htul j6usaali.(emme, kaotasid kihlveo?:D)

T2na k2isin j2lle koolis. Kell 8 muidugi esimese asjana meie kooli kirikusse. Elissaga saime kohad sisse ja esimese asjana hakati r22kima maav2rinast. Nunn Monica r22kis,et meie oleme elus ainult t2na Jumalale. Ma sosistasin Elissale,et  t2nu headele majaehitus systeemidele. Siis ta r22kis,et need,kes l6unas ellu j2id,on jumala v2ljavalitud ja j2id ka ainult t2nu temale ellu. Siis loeti mingi palve. Mina neid ei oska.
Siis luges teine nunn piiblist peatykki(yldiselt iga hommik teeb seda mingi 6pilane). Luges 2ra,siis v6tsime k6ik enda k6rval olevalt inimeselt k2est kinni,t6stsime k2ed 6hku et Jumalale l2hemal oleks ja loeti see p6hipalve Jumalast,kes on meie isa tevas ja pyhitseku olgu see ja too. See palve. Me Elissaga oskame seda hispaania keeles ka peast(kui seda koguaeg k6rva korrutataske lihtsalt syybib m2llu).
Siis loeti veel igasuguseid erinevaid palveid ja pool tundi hiljem saime klassidesse.

Aa,mainiti ka KOOLIREFORM NUMBER 2: Iga hommikul k2ime kirikus ja see palvetamine,KUID, iga p2ev KA kell 12 tuleb seda teha oma klassiga. Selleks ei pea kiriku kohta minema,klassis loeme piibli peatykki ja loeme migni 4-5 palvet. Miks??? Ikka selle maav2rina p2rast:D EHK, kuna Jumal oli meie sel maav2rina ajal ja aitas meil ellu j22da,siis peame olema t2nulikud ja p2evas kaks korda tema jaoks seda palveasja tegema. Kas pole mitte tore?:)

Koolis on kirjanduse 6petaja,kellega ma YLDSE l2bi ei saa,ka eelmine aasta mitte. Aga ta ei saa kellegagi l2bi.Ausalt. T2na tuli klassi,jalutas ringi,vaatas mulle otsa ja ytles p6lastava tooniga: "Sina, IKKA VEEL siin??????".
Ma irvitasin talle n2kku ja ytlesin "6nneks jah:)". 

Koolis oli tore t2na isegi. K2isin raamatukogu kaarti ka tegemas,sest uued koolit66d vajavad palju raamatukogu raamatute abi. Nii tore tunne on 6ppida midagi!
Kuigi homme on kaks kirjandust,kaks ajalugu ja kakas matemaatikat,niiet suht raske p2ev.

Vot.
Hetkel on suur suur uni ja peaks homseks kooliks ilusti valmis olema. 
Kusjuures,kool kestab ILMA vaheajata 10.nda juulini. Mina olen Eestis 7.juuli. Isegi kevad(siin riigis sygis)vaheaega pole:(

Head 66d:)

L6ppu yks pilt minust ja Elissast esimesel koolip2eval.

2 comments: