Friday, March 12, 2010

Maav2rin koolis

Rahulikult ei saa enam kuskil olla.
Irooniline p2ev oli.
:

Umbes kella 12 paiku,istume klassijuhataja tunnis,valime klassipresidenti ja v2rki,kui tajume,et maa v2riseb. Olles koolis teisel korrusel,v2riseb alati rohkem. Istusime vaikides m6ned sekundid,siis l2ks asi tugevamaks ja maa andis m6ista,et ei kavatsegi l6petada. Siis hakkas kisa pihta,k6ik karjuvad TERREMOTOOOO,selleks ajaks v2rises juba ikka p2ris korralikult et m6ned asjadki laualt maha kukkuda,ja joosti kohe v2lja. M6ned rahulikumad,nagu mina ja minu s6brad,jalutasime rahulikult ilma paanikata v2lja. Yleeile jagati meile mingid paberid ka,kus kirjeldati,mida peab tegema taolisel puhul,6ppima ja reedel pidi olema praktiline 6pe.
Oleks v2inud varem...sest t2na neljap2ev ja ikka puhas paanika oli koolis.

Niisiis...saime v2lja klassist,jalutame alla. Meil on seal hoov kohe,kus katust pole,lahtise taeva all. Seal olid k6ik klassid koos,6petaja rahustas ikrofonis maha,l2ksime tagasi klassi. Keegi oli helistanud ja teada saanud,et epitsenter oli meile v2ga l2hedal ja 7 magnituudi.
Just,kui istusin maha oma koha peale... TULI UUS. Ja taaskord,tugev. Epitsenter oli seekord poole v6rra l2hemal meie linnale.
Seekord olid m6ned ikka hysteerias. Mina polnud,teadsin,et minu jaoks on asi turvaline,kuid pingeline oli vaadata teisi hysteeritsemas. Koolis lasti h2irekella ja joosti ruttu ruttu allakorrusele taas. Siis oli n2ha,kuidas ikka p2ris paljud nutsid,karjusid,v2risesid. Mina jooksin Elissat otsima,sest tean,et tal on paanika sellistel puhkudel.
Paanika oli paljudel. Juba esimene koolip2ev kysiti,kellel on paanika,sest siin on see normaalne asi. Ja see EI n2ita inimese n6rkust. Ega meie ei vali ju enda foobiaid v6i paanikaid. M6nedel siin on maa v2risemine paanika p6hjustamiseks ja ma m6istan neid. Olen rahul,et mina rahulik olin.
Leidsin Elissa,kes vappus ja nuttis. Viisin ta puu alla istuma ja l2ksin yksi yles korrusele,et rahakotti v6tta ja siis Elissale vett osta.
J6uan klassi,otsin rahakotti- J2LLE MAA V2RISEB.
Teate,siis  tuli tuju paar halba s6na 6elda, vihast. Et nagu mism6ttttes,yldse ei lasta rahulikult elada? MIKS????
Sain siis alla,ostsin Elissale vett,ja kallistasin teda. 6petaja samal ajal mikrofonis r22kis paanitsevatele lastele,et "2rge paanitsege! K6ik saab korda,minge kooli kirikusse(kohe seal samas),seal ei juhtu teiega midagi,palvetage ja Jumal kaitseb teid!".
Muidugi, siis kui maa v2riseb on ikkka k6ige targem alati kirikusse tormata.

Kooli oli sisenenud juba paljusi lapsevanemaid,eriti v2iksemate omasi. T6ugete aeg  oli siis umbes enne 12 paiku,j2rgmine 16 minuti p2rast ja kolmas ka m6nekymne minuti  p2rast. Vist oli umbes nii. Vanemad olid selle ajaga kohale j6udnud ja taheti oma lapsi koolist v2lja viia.
AGA,muidugi see tore karm katolik kool ei lase kellelgil v2ljuda,niiet vanemad,keda oli ikka p222ris palju,pidid mingi pool tundi j2rjekorras  seisma,et allkirja anda ja siis lastakse alles v2lja.Samas tegelt nii oli vist parem,et oleks kontroll ega 6pised kadunud pole.

Paanika oli koolis suur,nuteti,v2riseti. Margarethi klassi6de oli t2iesti endast v2ljas,niiet talle pidi k6rvakiilu andma(heatahtlikult),et ta maa peale tagasi tuleks.
2kitselt tuli minu juurde minu 6de Natalia(27a). Ma olin v2ga yllatunud ja 1.ne m6te oli,et kas midagi juhtunud perega,miks ta siin. Aga ta ytles,et tuli mulle kiirabiautoga j2rgi,sest ema kodus on t2iesti endast v2ljas,kuna Valparaisos on tsunamihoiatus,Belen on seal kohe ranna juures ja telefoni vastu ei v6tnud. Anitagi,Santiagos t66l 14.ndal korrusel ja seal tema t66koht kuidagi kokku varisenud kohati.
Niiet ema lasi Natalial mulle ja Margaretile j2rgi tulla,et me k6ik ilusti koos kodus oleks. Rositale lasi ta naabril j2rgi minna.
Meie siis ei pidanud seal j2rjekorras seisma,sest Natalia on arst ja arstiriietuses ja keegi ei hakka tal keelama 6pilasi v2lja viia.
Niiet kiirabibrigaadi autosse, kus oli veel paar arsti,k2isime yhe arsti lapsel j2rel ja viidi koju meid.
Rosita tuli nuttes ukse peale.
L6puks saime k2tte ka Beleni,kes jooksis m2e poole s6bra majja.

Tsunami hoiatuse sai kogu tshiili rannik. Okei,mitte KOGU,aga kuni p2ris l6unani,J2rvestikudeni v2lja.

Meiega on korras,ma olen vaid natuke..ma ei tea. Pettunud,vihane..tydinenud? Ma t6esti ei oodanud sellist asja kohata enda vahetusaaastal.
Ja 2rge palun arvake et see et maa su jalge all variseb,ja koolis ka veel,kus ymber nii pingeline ja karjutakse ja sa ei tea kas p6rand kukub sisse v6i mitte,on tore kogemus. 6nneks seekord polnud nii tugev kui eelmine,kuid ometigi,oli tegemist 3e v2ga tugeva j2relt6ukega.

Anita ja Beleniga on korras,Anita on kodus, Belen tahtis tulla aga ema keelas tal sealt s6bra majast tulemise 2ra,sest tsunamihoiatus veel kehtib.
*
Kus on iroonia??

Samal ajal,kui t2na vannutati meie uut presidenti Sebastian Piñerat,oli maav2rin. Kas pole mitte hea enne???
Mul pidi homme olema maav2rina6ppus. Pole mitte irooniline et reaalne v2rk on yks p2ev enne seda?
Ja muidugi k6ige suurem jama,ma sain 66sel hilja magama,sest 6ppisin p2ris korralikult ajalooks,ja koolis ka veel,sest Elissa oli 6elnud et ta kysib vahetus6pilasi k6ige ennem,niiet n2gin hullu vaeva et 7 saada(7 parim hinne), ja ma ei saanudki seda t66d teha sest Natali tuli j2rgi,ajalugu pidavat olema viimane. Teised tegid,k6ik ei l2inud koju.
Samas 6ppimine raisku ei l2inud,oled teadmiste v6rra rikkam,aga tahaks hinde v6rra rikkam ka olla.


Siis t2na kodus olles oli veel 2 suuremat v2risemist ja nyyd yritan magama minna ja looodan,et ei v2rise.

PS: Mu ainuke s6ber siin,Elissa,p66rdub tagasi enda koduriiki Saksamaale. Ta sai vanematel loa(ta ammu tahtnud,aga saksa vanemad ei lubanud),ja nyyd hakkab varasema tagasis6idu asju ajama.
Yksi yksi yksi.

Heakyll,loodan et mul tuleb rahulik uni!


Aa,ma ei saa naerda ega hingata valutult. Mu k6hulihased on NII valusad.

No comments:

Post a Comment