Sunday, March 7, 2010

Fuerza chile!!!!!!!

Ma pole elusees olnud enda riigi yle nii uhke nagu t2na. Nagu praegu. Siiamaani on p6sed uhkuse-ja 6nnepisaratest kleepuvad.

Eile oli Teleton telekas. Teleton on siis nagu Eestis J6ulutunnel(oli vist nii),kus kogutakse raha. Seda tehakse ka vaid t2htsatel p2evadel et koguda haigete laste jaoks raha,kuid nyyd tehti see selle jaoks,et koguda Tshiili jaoks raha. Muidugi on see show PALJU l6busam, l6bus meeleolu, kuulsad artistid, iga annetava firma direktor astus yles ja ytles,palju annetatud jne. Ning absoluutselt igas linnas hetkel Tshiilis, eile ja t2na,on kesklinnas ka artistid yleval, linnad on ummistunud,sest inimesed l2hevad panka annetama, viivad riideid, t2is on vabatahtlikke(tervitused Eliisele kes samuti vabatahtlik on),meeleolu on hea.
Eile vaatasin Alejandara synnip2eval Teletoni siis. Kuidas tuleb firma esimees,ytleb,et nemad annetavad 100 MILJONIT peesot(2 miljonit eesti krooni),ja kuidas k6ik ytlesid kodus,et "V2HEEEE!". Ma olin h2mmastused,mism6ttes v2he, niigi hea et yldse annetab! Kuid ma unustasin Tshiili helduse. Siin t6esti, kerjustele alati antakse,alati annetatakse ja toetatakse oma riiki ja teisi. Ja tulid teiste firmade pead, kes annetas eesti rahas 6 miljonit,kes 4 miljonit. Lihtsalt meeletult palju!!! Minu isa firmas ka,iga t66taja maksis 10 000,ehk 200 EEKu toetuseks, kinodes k6ik piletirahal2heb toetuseks, k6ik k6ik toetavad!!

Kusjuures Teletonis oli selline viisijupike,mis k6iki nyyd kumiitab: ESCUHA NUESTRA VOZ , 2702!!!!(kuula meie h22lt,2702). Ehk, 2702 on panganumbri ja telefoni numbrite number,kuhu annetada sai,ja number seet6ttu selline et katastroof ise juhtus 27.02. Igatahes minu pere koguaeg laulabs eda viisijupikest,no ei saa peast 2ra.

T2na k2isime meiegi kesklinna, pangad k6ik on lihtsalt ummistunud,kuid inimesd ikka seisavad j2rjekorras ja annetavad. Jooksvalt tehakse Teletonis ja linna laval teadaandeid,palju annetatud on(igal pangal on eraldi konto selle jaoks ja ytlevad siis palju hetkeseisuga on). Minu linn ka,rahvast t2is, heatujuline muusika yleval. Eestlased oleks seal peal norus,seal aga lauldi rahvuslaule,tantisiti,lauldi. Iga teadaanne puhul,palju juba annetatud on,inimesed kallistavad yksteist. Meeletult positiiivne! Suured kastid t2is annetatuid riideid ja muid eluks vajalikke asju.
T2na juba seal kesklinnas oli kananahk peal,seda k6ike n2hes. Kuidas nad t6esti, HOIAVAD KOKKU. Ka tavaelus,tshiili inimene ei muretse iial,et naabrist parem auto oleks. Vastupidi, k6ik suhtlevad v2ga palju naabritega,minu pere viib naabritele alati taldrikut2ie syya l6unas66giks,kes annavad teise taldrikut2ie meile vastu ja nii s6bralikud suhted. Ma ei taha eestlasi solvata,aga tshiillaste k6rval on eestlased yhed suuured suured ihnuskoid,ausalt. Nyyd ma n2en seda.
Ja olen isegi,v2ga ei kipu raha annetama, isegi kui raha on,aga ikka endale! Aga nemad ei ole nii,kohe yldse mitte. Minu pere annetas ka kopsaka summa,kuid varsti annetame t2dile eraldi,et ta saaks enda maja korda ehitada.

Nii,nyyd oli just Teletunneli l6pphetk. Kokku oodati koguda inimeste ja firmade annetustega 15 MILJARDIT PEESOT.
AGA TEATE MIS??

see hetk,kui 6ledi see 6ige lause...oi,praegugi tuli kananahk! Minu riik, minu s6bralik ja kokkuhoidev kodu, annetas kokku 30 MILJARDIT PEESOT!!!! Seal hulgas pole teiste riikdie raha, valitsuse poolt antud, vaid RAHVA POOLT ANNETATUD RAHA!!! 30 miljonit!!!! + riided,m2nguasjad, abi igatepidi!!!
Ma olen NII,nii uhke! President ka nuttis seal otsesaates ja minu pereski,k6igil pisarad silmis!
Nii raske aeg k6igile,kuid ometi j2tkub neil sydant aidata enda riiki!

Kampaania nimi oli ka, : Chile ayuda a Chile(Tshiili aita Tshiilit),mul on hetkel rinnus selle lausega kleeps ka.
Internetis levivad igasugused FUERZA CHILE ja AYUDA CHILE asjad, k6ik k6ik hoiavad kokku!Ma lihtsalt ei oska seda seletada!!!!
Ja kokku oodati 15 miljardit,kuid..annetati 30! Jumal kyll.
Ma...mul ei j2tku s6nu.
Ma lihtsalt olen MEELETULT,meeletult uhke!!!! Ja ma vaatan alt yles k6igile,kes annetasid midagigi,kel j2tkus sydant aidata h2dasolijaid,ehk,ma vaatan hetkel yles kogu tshiili rahvastikule.
See on lihtsalt vapustav!

Homme algab ametlik leinaaeg.

Kusjuures,Tshiili vajab 30 miljardit dollarit kokku. Uudis oli ka, et see maav2rin nihutas maa telge isegi! T6sine asi. M66das on n2dal,kuid inimestel j2tkub optimismi ja lootust.
Neil on lootus!

Eile helistasime t2di Marile ka. Ta on masenduses,kuid ta h22les oli vahel r66msat nooti,kuit a r22kis,et ilma oma pere ja sugulaste abita ei oleks tal midagi ja t2nas meid.
Eile s6itsid vanaema ja onu neid aitama,me mitte,sest kui k6ik koos l2heksime,siis Marilt ehk varastatakse v6i midagi. Niiet me l2hme kunagi hiljem aitama.

Minu tugev ja kokkuhoidev Tshiili. Mul pole s6nu.
Ma armastan oma riiki,ja olenemata k6igest,hoiab see kokku,alati!:)

No comments:

Post a Comment