Tuesday, March 2, 2010

Maav2rin

T2na paistis p2ike. Meeleolu majas oli hea. Inimesed mu peres r66msad. Kuigi alles 2 p2eva tagasi,olime me k6ik hirmunult aias,vaadates,kuidas meie maja k6igub paremalt-vasakule.
Teen siis v2ikse lyhiylevaate siinsest katastroofist.

Oli siis laup2ev. Ma vaatasin filmi,niiet kell 3 l6ppes film,hakkasin tudile j22ma,kuid unega raskusi,niiet see hetk,kui 3.34 hakkas maa v2risema,olin yleval.
Algul m6tleisn,et oh,v2ike maav2rinake j2lle,j2rgmine hetk oli see tugev,ja siis t2itsa myrises. Otses m6ttes,maa myrises. Jooksin kohe toast v2lja,teisedki ajasid end see hetk toast v2lja,tydrukud kiljuvad. Mu ema v6tab minu k2est kinni, isa karjub tugevalt A FUERA!!!!(v2lja!!!),jooksime k6ik v2ljas,Rosita Anita k2e otsas,Belen oma koeraga,Jonathan teise koeraga,isa l2ks otsime Margarethi,kelle tuba k6ige kaugemal.
See yksikud sekundid,kui yritasime majast paanikas v2lja joosta,tundusid minutitena. Riiulitel kukuvad asjad umber, meie kroonlyhtrid teevad 6udsat klirinemish22lt,palun,et need mulle ometi p2he ei kukuks,v2ljas maa MYRISES,suur tugev myrin,maa seest. Elekter vilgub,j2rgmine hetk kadunud.n2en,kudias lahtised aknaklaasid p6rutavad vastu seina ja siis tagasi.
Jooksime aeda. Jumal t2natud,et meil suur aed on. Aiast veel 2nha,kui maja lihtsalt liigub, paremalt-vasakule. Nii paindlik maja. T6siselt h2sti ehitatud majad Tshiilis. N2eme,kuidas maja liigub,mina istusin maha,seljas vaid aluspesu ja topp.6ues oli pime ja meeeeletult kylm. Elan ma siiski m2gedes ju.
V2rin kestis umbes poolteist minutit.ja siis l6ppes. Ja seal me olime, 7 inimest,kaks koera,pimeduses ja kylmetades. Peaks olema 8. NATALIA!!! Ta oli ju klubisse pidutsema l2inud. Rosita karjub ja nutab. Mind see v2ga h2iris,ma olin t2iesti shokis ja istusin murul teistest eemal.
Majja keegi minna ei tohtinud,sest j2relt6uked olid ja me ei teadnud mis seisus maja seest oli. Isa oli v2lja tormates suure taskulambi ka 6nneks kaasa rebinud.  Telefonilt kedgai k2tte ei saanud,k6ik elekter ja levi ja side oli maas. Panime t66le auto ja raadio,kuidas kuuleme,et epitsenter oli l6unas, 8 kraadi. Hiljem t2psustati,et 8,8. Meenutan,et Euroopas ju meeletud purustused juba 6-7 kraadiga,mis siis kyll l6unas toimub!!!!!!
Ootasime tulutult 6de Nataliat ja kuulasime uudiseid,kylmetasime. Mingi hetk Jonathan l2ks majja taskulambiga ja t6i tubadest tekke ja suvalisi riideid. Kell 5 tuli ka Natalia.
Istusime siis seal ja kuulasime raadiot. Epitsenter Bio bio l2hedal. Selle peale hakkasid me aja 6ed karjuma vaimsest valsut,sest meie k6igi lemmit2di, Tia Mari(t2di mari),elas seal,kahekorrulises majas,ja ammu teada,et kahekorrulised l2hevad k6ige ennem.

Minu linnas oli tugevuseks 7 palli.
Kell 6 l2ksime majja. Istusime kohe ukse juures,mis viis aeda ja taskulamp oli suunatud lampidele,mis alati k6ige ennem v2risema hakkasid. Iga v2ike v2rina peale hoidisme hinge,ootasime paar sekundit ja kas jooksime v2lja v kui j2i seisma,hingasime rahulikult. Elektrit polnud. Mingi hetk yritasime magada,olime k6ik Natalia toas,mis on uus ja k6ige kindlam ja uks viib kohe aeda.
Ma ei m2leta v2ga mis tundsin. Ma m2letan,et k6ige rohkem m6tlesin,mida emme arvab,Eestis. Sest see on kindlasti uudis yle maailma,emme muretseb end lolliks. Ma ju tunnen teda,kuid yhendust ma ei saanud v6tta. Siis m6tlesin Eliisele,kes elas epitsentri l2hedal. On ta elus?? Ja siis turvatunde jaoks T6nisele. Ja siis veel teistele kallitele inimestele,m6eldes,et nad ei tea ju must midagi,kuid minuga korra,saga nemad ju ei tea! ei taha et teised minu t6ttu muretseks.
Yritasime magada kuid j2relt6uked rikkusid und,kell 9 olime k6ik t2iesti jalul taas,yritasime sugulastega kontakti saada. K6ik olid elus,l6puks kuidagi saime Mariga ka, ta maja oli laastatud ja elavad telkides.

J2rgnev p2ev,pyhap2ev...jessas,see sama p2ev ju tegelikult.
M2letan,et vaatasin kella,kell oli 12,j2rgmine hetk oli kell 4. Aeg liikus niiii kiirelt. Sain emmele ka helistatud,ja tema sydame maha rahustatud. Ylej22nud aeg olime k6ik hirmus,olime aias ja kuulasime raadiot. Vanaema ja t2did ja t2dilapsed ja mehed tulid ka meie majja,niiet meid oli seal l6puks 15,s66giga jama,toida sa seal 15 inimest elektrita,midagi keeta ei saa. Aga midagi suu peale saime.
M6tlen ikka,mis kyll toimub ylej22nud Tshiilis.
Tsunamid, purustused.
4ja paiku oli tugevam v2rin taas,seekord epitsenter minu linnas miskit6ttu, 6 palli. Oli ka 5 ja veel 6 palliseid vahepeal.
Maja pysis koos. Laetalad yksikud lahti tulnud,seinas suured praod.Kuid maja pysis pysti. Laup2eva 66 veetsime ka k6ik koos,keegi yksi ei julgenud olla. Hommikul 2ratas meid taas suurem j2relt6uge.
See oli ikka n6me kyll. See pigev hirmus elamine. Mitte ainult enda t6ttu,kuid teades,et kui tuleb taas uus,on purustused suuremad l6unas. Need,kellel juba pole maja ja kaotanud pere,peavd kogema veel ja veel.
Laastav m6elda mis su koduriigiga toimub.
Elektrit polnud pyhap2eval,vett muidu oli,mingi hetk polnud sedagi. Sain internetti,sest Jonathanil oli see USB internetiyhendus. Naabritel oli elekter,pikendusjuhtmega t6ime endale ja panime t66le teleka,mis t66tas 24/7 ja reportid tshiilist 24/7. Kaamerapildid erinevatest linnadets l6unas.
Nutt tuli ikka kurku. Minu pere vaatab neid linnu,kus on nende tuttavad ja s6brad,k6ik puru. Kes oleks osanud oodata seda??Inimesed surevad une pealt.
Kuna pyhap2eva 6htupoolikul saime elektri,sai l6puks normaalselt syya.
Eile 66sel sain k2tte ka Eliiise,mul oldi 6nnepìsarad team h22lt kuuldes!
T2nane 66 oli hea,magasin 10 tundi jutti ja olen nyydseks shokist yle saanud,l6puks ometi sai magada ka!

Surnuid on yle 700, purustatuid linnu on kymneid,tsunamid,kadunud ja haavatud,kodutud,
Hetkel Concepcionis militaarkord,sest rahvas l2ks yle k2te. Inimesed elavad ju t2navatel,telkides,kuid pole ei syya ega vett. Niiet r66vitakse poode. M2ssud,nyyd on hakatud ka r66vima telekaid ja mikroahje,milleks??? Teevad asja vaid hullemaks:(
Santiago oli ka veel eile 6htul t2iesti elektrita. Ja seal elab 5 miljonit elanikku,neist enamus olid ilma.
Meil suri ka mingi sugulane 2ra,aga temaga ei suheldud v2ga niiet mu pere pole v2ga murtud. Pigem ollakse mures Mari p2rast.
Marile l2hme kylla selle n2dala l6pp. Algul seda kuuldes oli mul hirm kyll,ma ei taha ju epitsentrilinna minna,ehk tuleb uus maav2rin!
Kuid Tshiilis on mu teine kodu,mu teine pere,ja ma olen siin enda riigile olemas ja perele,ja l2hme vee ja toiduga sinna ja aitame teisigi!!!!

Mu emme on kindel,et mul on ingel.T6epoolest,ajastus poleks saanud MINU jaoks parem olla. T2pselt n2dal tagasi,olin seal Yingo hoteliis,viña kylje all Conconis. Laup2ev j2i see sama hotell t2iesti tsunami alla.
T2pselt 3 n2dalat tagasi,olin ma perega reisil l6unas, Concepcionis,Lotas, Bio Bios. Ja nyyd on need linnad totaalselt purustatud.
Mu lemmiklinn oli Pingeral,see luksvillade rajoon. Ytlesin varem,et kunagi ostan siia enda vanematele pensioni jaoks maja! Mu eesti vanemad alati soovinud rannamaja v2lismaal. Nyyd n2gin pilti sellest linnast,kuidas n2ha vaid katuseid,mis vee alt paistavad. Tsunami kylastas.
Mina pole elusees olnud nii t2nulik juhusele,kui olen praegu!!!

Meeletu kurbus ja lein selle yle,mis toimub siin riigis. Kuid oleme 6nnelikud,et surnuid pole rohkem. Haitil oli ju 1000(tuhat) korda tugevam maav2rin,ja hukkunuid yle 200 000de,tshiiilis natuke yle 700.

K6ik vahetus6pilased on ka korras. Me keegi ei hinga veel v2ga rahulikult,j2relt6uked v6ivad kasv6i kuu aja p2rast tulla.
Kuid hea meel on,et mina ja mu pere oleme korras,et Eliise on elus.

T2nud k6igile,kes muretsesid.
Need,kes ytlevad msnis,et see on "lahe kogemus",uskuge mind,see pole. Kes meist ei tahaks kogeda maav2rinat? Aga kas just maav2rinat,mis l2heb oma tugevuse poolest ajalukku???
Mul on nii vedanud et mul oli turvaline.

Kuid l6unapool, 300-400 km,inimestel pole MIDAGI. Mitte midagi alles enam.
Ma palun et te m6tleks veidi,et teil on vedanud selle Eesti riigiga,kus looduskatastroofe pole,kus voodi 66sel ei v2rise. Ja tundke kaasa neile,kes kaotasid siin k6ik.






























5 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Ma kirjutasin sulle mõni päev tagasi kommentaari, aga see ei läinud üles:(
    Proovime uuesti!
    Tahtsin öelda, et mul on nii hea meel, et sinuga kõik korras on ja usun, et see võis päris suur šokk olla. Nii sinu kui su pere jaoks.
    Take care ja hugs!

    ReplyDelete
  3. Ma ei tea kas sa mäletad mind ning ei hakka tutvustamisele aega raiskama, aga me olime kunagi Taevaskojas ning orkuti kaudu olin su blogi aadressi saanud. Kui ma sellest maavärinast kuulsin, siis tulin kohe vaatama kas sinuga on kõik korras. Aga vedas sul. Ole tugev ja hoian pöialt!

    ReplyDelete
  4. Nii hea, et on võimalus taas kommentaare saata. Vahepeal seda võimalust ei olenud, kui tahtsin karjuda HURRRRAA et sinuga kõik kombes on!

    ReplyDelete
  5. ma ei tea kes te anonyymsed oleteee:D:D:D Kuid suured t2nud k6igile heade soovide eest!:)

    ReplyDelete