Thursday, September 10, 2009

KOOOL!

Teen ühe targa ja igava postituse kooli kohta. Et ma kunagi mäletaks,kus jumalasutuses ma käisin. Sest tegelt ma tahaks seda unustada kunagi:D Ei,nii hull pole.
Alustame siis.

Tegemist on Katoliku tüdrukutekooliga,nimeks Maria Auxiliadora. See on koolikett,minu linnas parim ja väga hea mainega. Üldiselt koolid Tšiilis..noh,korda eriti pole ja selline lärmakas ja nii. Ega mul ka veidi,aga siiski,tase parem kui mujal. Mu kool on 4jas linnas,selle nimeline noh. Maria Auxiliadora Santiago, Maria Auxiliadora Vińa de mar jne. Niii,meil on koolivorm. See koosneb erinevatest asjadest. Üldiselt sukapüksid(suvel pikad põlvikud),tumesinised; valge triiksärk,selle peal sinine lips, siis selline sinine kleidike ja koolipross. Siis on ka veel püksid,ja tumesinine kampsun. Ja koolidressid ka,kehalise päeval peab terve päev kehalsie riietega olema. Võib ka kehalise riietega käia päeval,kui EI ole kehalist.Ma teen nii tihti,ei viitsi seda lipsu kanda koguaeg,pigem kõnnin nagu geto käed dressipükstes ja olen ägeee. Aa, triiksärgi asemel võib olla ka üks lõhikete varrukatega valge särk,kooli nimi varrukal,aga ma pole siiamaani ostnud seda. Kuna ilmad siin soojenevad,siis ostan ära.
Keelatud on suur meik,suured soengud,kõrvarõngad,needid.

TUNNIPLAAN:
Esmaspäev.
Tecnologia
Tecnologia*
Biologia
Ingles(inglise keel)
Ingles
Quimica(keemia)
Quimica
*- Peaks olema mingi tehnoloogia,aga tutkit nada. Kuu aega oleme õppinud narkootikumidest ja presentatsioone teinud ja mingeid kaardikesi. Niiet ei tea mida see tund tähendama peaks:D

Teisipäev
Orientacion*
Fisica(füüsika)
Fisica
Languaje**
Languaje
Mathematica
Mathematica
* Orientatsioon vist tõlkes? ei mitte päris:D Tegelt räägitakse tuleviku töödest,inimtüüpidest ja nii. Tehakse isiksus teste,mis töö kohad sobivad,räägitakse palju mis inimesed kuhu sobivad,millised teatud töökohad välja näevad ja nii edasi. Hästi huvitav tund on.
** Languaje ehk tõlkes KEEL. Aga jah,rohkem on see kirjandus. Mõni tund peab lihtsalt 45 minutit vaikuses lugema. Aga jah,kirjandus ja hispaania keel.Õpetaja on kõige õudsam,niiet eriti ei õpi seal ma midagi-.-

Kolmapäev
Languaje
Musica*
Musica
Religion
Religion
Biologia
Biologia
*Meesõpetaja,kannab nahktagi,hallide juuste ja vuntsidega,laulab nii ooperit kui rokki,teeme põseväristamisharjutusi ja õpime pille mängima. Väga tsill.

Neljapäev
Languaje
Languaje
Education Fisica(Kehaline kasvatus)
Education Fisica
Mathematica
Historia
Historia

Reede
Consejo de Curso*
Historia
Historia
Ingles
Ingles
Mathematica
Mathematica
* Klassijuhataja tund. Ajaloo õpetaja on klassijuhataja. Üldiselt meie klassipresident ja asepresident(tervitused Triinule:D), räägivas konkursidest,mida vaja,üritustest ,eksursioonidets ja nii. Väga äge.
*******
Tund kestab ENAM-VÄHEM 45 minutit. Ausalt,see on l-ameerika,neile aeg ei loe. Aga üldiselt siis kestab üks tund põhimõtteliselt 45 x 2. Vahel üksikud tunnid ka. Kaks vahetundi,mis on PÕHIMÕTTELISELT 15 minutit.Nimelt,alati kui tunni kell heliseb ,peaks klassi minema,aga klassi hakatakse kõmpima migni 5-10 minuti pärast.Ma küsisin küll,et kindel,et NÜÜD peab klassi minema? "jah,peab". Ja tüüp seisab ikka samal kohal edasi. Neile aeg ei loe üldse:D ja neil on ALATI AEGA.
Aga kaks vahetundi,peale 3,ndat ja peale 5ndat tundi. Ma olen üldiselt teise Elissaga või teistega ja 2.l vahetunnil ostan süüa endale. Jah,põhimõtteliselt terve päev lihtsalt istun laua taga seal.

Iga esmaspäev ja neljapäev algab päev meie kooli väikeses kirikus,nemad kutsuvad seda cabin'iks,eesti keeles ka ehk migni kabiin või midagi ehk. Ei tea. Aga seal siis sama mis iga päeva algus klassis. Keegi loeb mingit katket piiblist,siis tuleb teine tüdruk,alati öeldakse mille eest nad Seńori(jumalat) tänavat,ja kõik peavad kordama "Gracias Senor".ja Vabandust palutakse ka pattude eest. Siis tuleb kõigil kätest kinni võtta ja seda palvet lugeda "meie isa,kes sa oled maa peal,pühitseku olgu sinu riik ja nimi.." ah ei tea ma kuidas see käis. Ja siis lauldakse lõpus koos mingi lauluke. Hästi lõbusad,plaksutatakse ja tantsitakse. Klassis eriti ei laulda. Aga jah,iga päev algab nii!:)::):)

Klassis on 40 tüdrukut,minuga 41. Kõik tüdrukud,valdavalt 15 aastased. Kisavad ja säristavad ja vahivad enda juukseotsi. KÕIGIL on vihikud kas Winni puhhi,Hello Kitty või Miki Hiirega. Selline arengutase. Nagu tõesti,KÕIGIL. Neil iga tunni jaoks eraldi see suur kaustik,mitte need väiksed vihikud nagu eestis. Ja mega korralikult täidetakakse.
Töövihikuid neil pole.

TUNNIKORD.
Üldiselt on tšiilis see suht olematu. Siin ka nii ja naa. Seda,et kuna tahan tõusen püsti ja jalutan kuhugi,on normaalne. Samal ajal kui õpetaja räägib,kedagi ei huvita. Räägitakse(vahel ikka vaikitakse ka), ja loobitakse asju. Üldiselt õpetaja annab 20 minutit tundi ja ülejäänud aeg teeb omi asju niiet tsikid teevad omi asju. Meesõpetajad on karmimad,seal on kord ikka olemas ja mõnedes veel. Aga jah.Kisa ja kära väääga palju. Süüakse ja juuakse,mängitakse telefoniga. Eestis võetakse kohe telefon ära ja antakse aasta lõpus:D Söök kah. Suht äge. Ei,mulle meeldib aga jube igav on lihtsalt tühja istuda,õpetajad ka midagi ei tee eriti ja..ahjah.Minu koolis niigi hea see,niiet olen rahul:D

Aa,siin vahetavad õpetajad klasse,mitte õpilased,nagu eestis.

Õpetajatega tülitsenud pole. Ma tean,kes mind tunnevad ei usuks seda. Aga päris palju olen hambaid rusikasse surunud küll,et keelt vaka taga hoida.

Kool kestab 8-00-13.50.

Süsteem klassidega. Siin on klassid 1-8 basico ja 1-4 media.
Et 1.ne klass on 1. A/B Basico.
Ja niiöelda 9sas klass eesti mõistes on 1. A/B Media.
Epõhikool-basico
gümnaasium-media. Nii umbes siis.
Ma olen 2. A Medias,ehk eesti mõistes 10ndas klassis.
*
Haridustase. Noh,ei tea. Füüsikas on mõned asjad teada,mõned mitte,sama keemias ja matas. Inglise keel on väga väga lebo. Aga üldiselt nad suht totud. Nad õpivad meeletult nagu KTdeks, teevad kõik meeletuid konspekte,aga järgmine päev ei tea teemast midagi.Nad tuubivad,nad ei käi end harimas. Seda,et kätt tõstetakse ja õpetaja käest küsida küsimusi juurde,pole. Noh,kui ma hiljem keelt rohkem oskan teen seda,nagu ikka:D Aga ja. Täna küsisin mõnede käest Euroopa linnade pealinnu. Selline asi nagu Moskva, Berliin ja Ateena on nende jaoks elus esimest korda kuuldud sõnad. Peking ka. Nii targad siis. Ja lõuna-ameerika pealinne tean ma ka paremini. Ütlesid,et paraguay Montevideo. Ma ütlesin,ei,Uruguay. "Eii,paraguay..aa,jah,sul õigus tegelt". Jep.

Aga kool on siin justkui vabaaja keskus ka. Siin kõiksugused trennid,korvapall,jalgpall,võrkpall,tantsimised,kunstiring,kultuuriring,inglise keele ring,meedia ring ja mida kõike,peale kooli. JA TASUTA. Kui seal koolis käid ja nendes osaled,on tasuta. Ma käin tasuta võrkpallis:D

Koolis üldse lõbus üldiselt. Tehakse vahetundidel ja peale kooli igasuguseid üritusi. Lastakse klassidel midagi korraldada, müüakse enda tehtuid asju, käiakse ruuperiga ringi ja lauldakse ja nii äge.Vahel esineb mingi bänd hoovis.

Hindamissüsteem on 1-7. Aga mitte täisarvudega alati. Komadega arvud ka. Nagu näiteks, 5,4 ; 1,2; 6,8 jne. Eesti süsteem meeldib mulle rohkem:D

Aaaaa,hästi palju praktilist tööd. Koguaeg esitlusi,makette ja nii. Kodutäid kirjalikke peaegu üldse pole. Ainult sellised presentatsioonid kas powerointiga või kuidagi,aga nad NIII LOOVAD. Raske selgitada. Aga väga äge. Ma olen ka ühes osalenud ,jee. Pidi tegema Tšiili slängi sõnaraamatu. Üks teine grupp tegi jamaika ja sellse teemale sõnaraamatu,väga äge. Ja see sõnastik kujundada ägedalt ja nii. Eelmine nädal tuldi kooli selle universumi maketiga,suurele plenoplastile,mis ära värvitud,planeedid pandud ja nii. Järgmiseks nädalaks teen ma oma grupiga presentatsiooni Jumala Linnast. Ei tea mida ja miks:D Aga põhipoint on see,et hästi palju loovat ja praktilist tööd. Stressivabam.

Koolist ära niisama jalutada ei saa. Kooli ümbritsevad kahekordsed 3m aiad,terevad ogad otsas. Kõik uksed alati lukus,ja avatakse alles,kui keegi lapsevanem järgi tuleb või 13.50. Niiet popitegemist ja seda et "ah,ei viitsi enamlähen koju",siin ei eksiteeri.

Mm,rohkem ei oska koolist midagi rääkida,küsida võite kõike!:D
***********'

Täna käisime cuecat tantsimas. Haha,sain teada,et minu partner, Juan,saab homme 18. Ja mu õpetaja ütles,et ta must aasta noorem. Laupäeval ta sünnipäevale Scaliburi. Elissa käis ka minu pool,rääkisime mu emaga. Mu ema helistab Elissa emale,et ehk ta saab ka tulla . Elissa vanemad ei taha teda isegi minuga hot dogi sööma lubada,hullud mutid ja ätid on:S:S Elissa passib vaid kodus ja sõpru ka ei lubata omada,isa sõimad kohe ära,et eii,ole Vanessaga(ta õde kes on kõige igavam inimene). Aga jah,et ehk lubavad elissat minuga kluppi,kui mu ema helistab:D
Mul perega vedanud:D
Hetkel käib Brasiilia-Tšiili jalka, 2:1 kaotusseisus:S


aa,alati karjutakse jalka ajal: CHI-CHI-CHI, LE-LE-LE, VIVA CHILE!
Aa, 18 septmeber on siin SUUR PÄEV. Iseseisvuspäev vist,kui ma pange ei pane. Sellest vaid rääkitakse,siis süüakse vaid rahvustoitu nädal aega ,pidutsetakse,tantsitakse , ja nii. Ja juba praegu näha ettevalmistusi. IGALPOOL linnas on kõik lipud ja tšiili lipuvärvid. Koolis klassid ka ära kaunistatud nii. ja ikka hullud no. Teate neid lipukesi,mis autole akna külge käivad? Noh,nad peavad neid minimaalselt 4 sinna panema onju. Kes on uste külge veel suured lipud panud,kes auto üle värvinud. Minu tänaval on puu-tüvedele ka lipud joonistatud, üle tänavate sini-valge-punase värviga lindid,poodides samades värvides õhupallid ja igasugused asjad. See suht häirib,mu enda klassis ka,lindis ja värki,ja väga venelik:D Samad värvid:D
18 .septmeber SUURELE PEOLE,Ramara oli nimi vist,terve linn peaks sinna minema,kuskil suures pargis või kuskil,tantsitakse,juuakse,tähistatakse. Tähtis päev:D:D


Aga....mjaa. Ma hakkan tuttu sättttima:;D

4 comments:

  1. Tervitusi Sulle meie perelt!
    Aga "meie isa ehk jumal" on siiski taevas :))

    ReplyDelete
  2. Tänan tervituste eest ja saadan kuhjaga Teilegi!:)

    ReplyDelete
  3. Ma tahtsin just kommenteerida, et " Meie isa , kes sa oled taevas.." äkki :D

    ReplyDelete
  4. ma tean ja,aga mu eestkeelne mõttemaailm sassis. hispaania keeles tean seda palvet tegelt peast,seal küll, en cielo,ehk taevas,aga jah, ei mõtle mida kirjutan:D:D aga hea et mul tähelepanelikud lugejad:D:D

    ReplyDelete