Thursday, September 3, 2009

Vastused

Kuna keegi küsimusi ei küsi ja huvi ei ilmuta,siis emme eestist ikka ilmutab, niiet vastan tema küsimustele,ehk teid huvitab ka:D
*****
Kuidas neil kulgeb seal pereelu. Isa käib tööl, teenija on majas, lapsed kes koolis, kes tööl, aga mida ema teeb? Milline on tema roll?
* Isa käib tööl,homikul kell 5 lahkub,õhtul tuleb umbes 8a paiku,sõltuv,koju,kohe oma tuppa. siis alati,kui ta vilistab,jookseb keegi sinna,ja täidab ta käske(kas tuua juua,süüa,midaiganes). kaks teenijat on,üks,Bessina,käib iga päev,koristab,sööki teeb., Teine on mingi 40ndes mees,kes hoolitseb maja väliskujunduse eest,autode ja maja sees ka mõningaid töid,ta käib üle nädala vist. Teenija rikub kõiki privaatsusi ja sorib mu kappides ja kottides. Ema ka.
Rosita,9-aastane,käib koolis,kuskil sega-erakoolis. MIniseelik koolivormiks. Kodutäid teeb 26a- natalia. Siin normaalne see,et kodutööd teevad vanemad v õed/vennad.
Margareth,16-aastane,minuga samas koolis, 3ndas klassis(gümnaasiuim 1-4). Ma 2.ses.
Natalia elab ka kodus,töötab haiglas. Teised õed ei ela kodus,Belen õpib advokaadiks,viimane aasta,Anita töötab Concepcionis reklaaminduse ja suhtluse alal.
Ema on kodune. Tema tegevuseks on päev läbi telefoniga rääkida. Nagu,tõesti. Päev läbi rägib sõbrannedega,klatsib ja nii. Vahel aitab süüa teha,istub 3 tundi järjest mu kõrval kui ma arvutis, ja niisama. Ajab asju,käib sõbrannedel külas ja rositat kantseldab.
Tema roll on õhtusööki pakkuda ka,teenija lahkub pärastlõunal. Ja lihtsalt istuda ,vahib mind,silitab käsi ja särab.

Kas vanemad käivad ka koos kahekesi väljas ja lülivad oma võsukesi (nagu näiteks meie aeg-ajalt :DDDDDDDDDDD)?
Tore emme,et sa :D märgi selgeks õppisid:D Kuid. nad pole isegi abielus,ja isa istub vaid kogu aeg kodus oma voodis. Terve prega pole kunagi väljas käinud. Aga võsukeis ei lüli,isa kkäsutab ja orjastab,ema silitab ja naeratab. Siin on perekond hästi tähtis,kultuuris nagu üldse. Ollakse hästi lähedased lastega. Aga ma ei tea,miks ema ja isa suht lülivad üksteist,ei tea ei tea. Isa oma toas peidus. Ema norskab üle maha iga öö,ehk ta solvunud. Ei tea.

Kas oled näinud ja kohtunud oma kohalike vanaemade ja - isadega või on Sinu pere jumalast?
Ei ole. Ei tea isegi,kas nad elus. No se nada:D

Kui oluline on üldse perekond? Kas nagu Sitsiilias?
Väga oluline. Üldse lõuna-ameerikas. Süüaks eikka perega,räägitakse kõike.Noh,kõike ei räägita,eks mu õdedel ka saladusi. Anital on poiss jonathan,aga teabe,t vaid sõbrad,sest talle ei meeldi jonathan,ja hoitakse saladuses. Sets siin nii,et kui vanematele ei meeldi,siis tuleb maha jätta. Niiet ,saladus. Sama Beleniga,aga ema teab,et ta Carlosega paar,aga talle ei meeldi ta eriti,Belen käib salaja Los Andeses(mu kodulinn),et Carlsoega kokku saada(ta elab siin,Belen teises linnas),ja emale ei tohi tihti öelda et ta siis salaja Carlosega kohtub ja temaga mitte. Aga austatakse muidu väga ja tegelt räägitakse suht palju,emad teavad suht palju laste elist ja kontrollivad meeletult,iseseisvust lastel pole. Ja vastu haukumine välistatud.
Sitsiilias pole käinud emme:D! Ja kallistataske ja kaisutatakse ja öeldakse TE AMO tihti.

Kas lastele antakse taskuraha? Kas lihtsalt lambist või peab selle välja pugema?
Ma ei tea. Ei tahaks nagu küsida ka,et "ou,kuidas sa Margarethile raha annad". Aga iga hommik natuke anna,taksoraha ja koolis söögiks. Vb vahel ka. Aga eks perekonniti sõltuv. Siin nad küsivad ka,seda,kas migni kindel kuu taskuraha on ka,ei tea.

Kas võsukestele antakse vitsa või pannekse neid koduaresti või kergemal juhul nurka?
Koduaresti raske panna,sest niikuinii neid välja ei lubata eriti:DAga kuna siin ollakse niiii lähedased,ei usu et vägivald. Kui eelmine nädal emal ja Margarethil suur tüli oli,.ema lihtsalt solvus ja anus. Kuna mul pole selliseid lapsi peres,keda nurka panna,ei tea. 20ndates inimeis ei pane eriti ju. Ja Roistale tehakse kõik ette-taha ära,sest ta siiski pere viimane laps ja hellitatakse. Aga siin jah,ei karistata eriti,lapsed ei tee halbu asju ka palju.Kuid taaskord,ei oska kindlalt öelda,aga vägivalda küll pole.

Kes käib toidupoes, kas ema iga päev või käiakse nädalas korra ja tuuakse koormaga?
Vahepeal käib teenija väiskemate asjade kooral. ja ema ka vahel, Siin iga nurga peal väiksed majapoed,kus majaomanik mingi peab poekest. Pan(sai,mida süüakse niii palju),toob iga kahe hommiku tagant üks mehike hommikuti. Aga kaubanduskeskuesse migni kord kahe nädala jooksul umbes,ja OI KUI PALJU ASJU. Ma ükskord käisin kaasas,3 tundi. Ostetakse kõike lihtsalt,terve takso pagasnik hiljem täis:Dniiet,tuuakse koormaga ja väikeste asjade puhul,nagu coca,mis ruttu otsa saab,korraks päeval ka.



Kas nad kasutavad äratuskelli või on neil/teil KUKK?
Ei kasuta äratuskelli,ema äratab. Ma ei tea kudias isa ärkab,vb äratuskell,Aga lapsi äratab ema. Ma ärkan ikka nats varem, 6 30. Ema tahab 7 äratada,väljun kodust 7.30 aga ta juba ütles,et solvunud,et tema mind ei saa äratada. Suva,ma ärkan telefoniga,teised ema peale. Kukke pole. UUES KODUS ON! Naabril on.

Kas koolis toimuvad ka klassijuhatajatunnid, klassiõhtud, saadakse märkusi, jäädakse peale tunde?
Klassijuhataja tund iga reede. Hiljem postitan tunniplaani. Klassiõhtuid ei tea,olen kuu aega olnud.Aga ei usu. Märkusi e saada,nad üldiselt väga hullu ei tee ja..noh. Nagu õpilane suht lebolt jalutab klassis kuna tahab,räägib,karjub,õpetajat ei häiri. On mõned õpetajad,meesõpetajad matas ja bioloogias,kus ollakse korralikumad. Aga muidu õpetajaid üldse ei häiri see korralagedus. Vahel öeldakse küll "SILENCIO,POR FAVOR",natukeseks kestab,siis jälle. Peale tunde ei jääda,kord vabam.kui midagi VÄGA hullu teha,siis vb. Taaskord,kindlalt vastust ei tea.

Kas koolis on kooliarst ja hambaarst, õppealajuhataja ja vaimulik/ hingekarjane (patustele ?)
Õppealajuhtaja on,ta mu bio õps. Kooliarst on. Parameedik ütlevad nad. Parameidico. Vaimulik,ei tea. Paljud õpetajad on,direktor ka,nunna riietuses. Aga psühholoog ka:D


Kuidas Sa homikuti kooli saad? Kas viiakse autoga ja iga päev tuled oma kulul taksoga koju?
Ema autoga sõita ei oska. Niiet Margarethi klassiõe ema. Viib minu,Margarethhi,Natlia haiglasse ja enda tütre kooli.Ema maksab iga kuu talle natuke raha selle eest. Ja oma kulul pean tagasi tulema. Eismesed 2 nädalat maksis Margareth,aga nüüd ise. JA nüüd liigun rohkem väljas ka,ja siin vaid taksoliiklus suht,bussid minu piirkonnas pole,niiet jah,see odav takso on tegelt suht kulukas. Iga päev migni 4-7 korda. vahel vähem. Suvel saan jala käia rohkem. Uus maja kesklinnale lähemal ka.Pragu vihmana ja külmõhtuti niii pime,et ei julge.Ohtlik siin üksi jalutada.

Mida oled söönud sellist, mida Eestis ei kujutanud ettegi? Söögielamused? Uued maitseelamused, sundsöömised?
Muna. Eeestis poleks ette kujutanudki,et muna sööksin.Ja sibulapirukaid. Sibulaprukad sund,see on pmst empanadas ka.rahvustoit.Suur pirukas kus suur keedetud munamüks oliiv,palju liha ja sibulat. Krevetipirukaid söön väga tihti. nagu VÄGA IME. Aga ma ei ole millestkist ära öelnud,v.a mereandi supist ja suurtest vöhikdes. Krevetipirukaid veel kannatan.
Aga uued maitseelamuse don ikka maitsestaud piimad,MANJAR(dulce de leche,karamell),rohke coca cola, hiina toitu söön palju..mm.muud nagu pole.Aa,herne ja oasupp ka suht popp.aga ma söön seda kahvliga,selline väga paks.:D
ja veiseliha VÄGA popp, kana liha ka väga palju. kana saan suht üle päeva,kui mõnus:D ja rohelist söön ka ja sidrunit pallju.ah,sellest võikski seletama jääda.
***
Aga rohkem küsimusi emme ei saatnud. Lubas uusi saada, Te rahvas võite ka küsida:D:D
*********


Nüüd koolist.
Täna oli see söögimüümne.Tore oli. Ma ei leidnud mingit tegevust leti taga,läksin kandikuga,kus banaanipiim,tsikkidega kooli peale.Minule jäeti hullu roll(kuna hea tuju). karjsuin üle kooli,hoovi ja klasside. "LECHE CON PLATANUUU, SOLO 200 PEESOS, SUPERRICO, SIII,SIIIII!"(banaaaanipiim, kõigest 200 peesot,SUPERMAITSEV). Läskin inimeste juurde,küsisin.Kui nad ei ütlesid,ütleisn "No+ NOO, SI,SII, por favoor,SUPERRICO",ja osteti. Mul ka,et kui algul ei ütlen,siis veel küsitakse,siis noh,ostan kah,inimnõrkus. Sain raha. Siis läksin igasse võõrasse klassi,karjusin LECHE CON PLATANU ja teenisin mega raha meile:D

Siis tuli mingi tüüp klasis,rääkis reedest. Meeldiv noormees. Tuleb välja,et me ei lähe kerjama kooli jaoks, vaid oleme ühe organisatsiooni jaoks,mis kord aastats korjabv tänavatel(valitsus rohkem ei luba tänavatel),ja kogume raha for mentally disabled children. kudias see eesti keeles on. vaimse puudega laste jaoks,vist.Mignid särgid ka,kõik üksikult,üle linna mingis kohas. Ma võin teise tsikiga olla,sest hispaania keeles ei oska teistele seletada,mida ma juran:Daga see noormees rääkis inglise keelt ka,meeldiv oli,ja ma lubasins elle organisatsiooniga liituda ja kunagi hiljemgi neid aidata.
*
Peale kooli oli sellline padukas,et läksin koju,siis cueca trenni,siis võrkpalli,kus ma feilisin nagu reaaalselt. Ei õnnestunud täna. Ja mul see viga,et kui midagi ei õnnestu,kui ma ise ei saa hakkama,olen enda peale vihane ja hakkan möllama. Oi kuidas mu võrkpalli pall haiget sai,sest kui mul välja ei tulnud(rasked harjutused),lennutan palli jalaga teise saali otsa jne. Aga see sunnib mind rohkem tagant ja lõpuks saan hakkama ja säran nagu alati:D
*
Homme uurin jalgpalli kohta ja Elissa,kes on iga päevaga palju ägedam,temaga sööma.
*
Oeh,nüüd vist ei tüüta teid rohkem. Emme,ootan uusi küsimusi ka. Sa teed tuju heaks. Emme on niii hea mul!:)
10 kuud veel...
Besos!:)

9 comments:

  1. Sa oled kaubandusliku edu saladus;)

    ReplyDelete
  2. Ma blondistun jærkuvalt siin jätan tähtede asemel juba sõnu ära:D
    Sa oled oma klassi kaubdandusliku edu saladus*

    Ole tubli,
    Emopoiss_123

    ReplyDelete
  3. Emopoiss_123 on oma kasutaja kustutanud:D Nyyd on K6ik_on_super_luks_321
    Liisul on mingisugused ravivïmed, tegi mu kraksti yhe blogikommentaariga korda;)

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. mul on üks küsimus. palju seal üldse taksod maksavad?

    ReplyDelete
  6. siin on taksod ja nö collectivod. taksod,nagu eesti omad,et tellid telefoni kaudu ja vaid sina sees,on ..eesti rahas 20 krooni umbes. kilomeetrihinda ei ole minuteada. umbkaudu 20-30 krooni,mulle tegid turistihinna ükskord 40.
    collectivod aga,on kesklinna ja teatud piirkonna vahel sõitvad. on collectivo-liinid,et mis collectivo mis linnajakku. ja sealt linnajaost kesklinna ka. kogiaeg sõidavad ringi,astun koduuskest välja,näen ühte,viipan käega ja peatub. kesklinnas eraldi collectivo peatused,kus neid oodata. ja maksab koos koolivormiga 300 peesot(6EEK),ilma koolivormita, 350 peesot.

    ReplyDelete
  7. aa,ja collectivosse võivad tulla teised ka,kes iganes seda näevad,näppu viibutavad ja peale tahavad tulla. nagu buss:D ainult et mugav ja kiire ja otse sihtpunkti ja tutvusi saab palju:D

    ReplyDelete